måndag 7 april 2014

I växthuset....

 
...Ja där har dörrarna ståt öppna hela helgen
och vi har jobbat på!!
 
 

 
Sådana här har varit helgens syssla...


 ...O såhär långt kom vi...

 
Gahh, mycket jobb kvar med sågande av bitar o passande,
men oj vad det känns bra!!
 
Som ni ser så är golvet lagt i två olika nivåer,
Först en avsatts när man kommer in och sedan ett tappsteg ner till
nästa nivå.. På den nedre nivån kommer det sedan att bli odlingsbänkar längs
sidorna...
 
Svårt att se på dessa bilderna men jag lovar att
uppdatera er med nya bilder efterhand!!
 
*
 
Även utanför växthuset har det här lite grann...

 
En stooor sten som inte gick att få bort
gjorde att vi fick tänka runt den...
 
J har byggt upp med stenar o jag har kört jord..
Vilket resulterade i ett blivande Kryddland runt knuten!!
 
*
 
Kryddorna ska förhoppningsvis
snart hamna i jorden så att vi kan skörda redan i år!!
 
En del har vi sedan innan som vi enkelt kan flytta hit,
som Gräslök, citronmellis o kinesiskt gräslök..
Men även timjan, oregano, rosmarin mmm...
ska också hitta hit..
 
 
 
 
*
 
Ja, det är i trädgården jag spenderar den allra mesta 
av min tid just nu...
Därav att det blir lite tyst här inne, men jag
lovar att försöka o bättra mig!! :)
 
Ni som följer mig på Instagram, ni ser ju vart jag håller till...
eller hur?!
 
I trädgården o hos djuren..
 
*
 
Nu är det dags att
ta tag i denna dagen..!!
Måndag o en helt ny vecka framför oss,
än så länge verkar den visa duggregn o grått
men jag håller tummarna för ännu en solig vecka!!
 
Jag hoppas ni håller tummarna med mig?!
 
*
 
MåndagsKramar Elin
 

9 kommentarer:

Unknown sa...

¡Que trabajo !
Pêro que bonito queda.

Syster vit sa...

Det kommer bli hur snyggt som helst. Fint växthus.
Kram Liselott

LOPPISLIV sa...

Vad duktiga ni är, blir kanonsnyggt!! Kram Paula

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, så fint det blir! Utrolig flott hus! Og du...for en herlig overraskelse du skrev om i innlegget under her. Den klokka var bare utrolig sjarmerende og flott! Sukk ;-)

Ønsker deg en super kveld!

Kos deg masse!

House and Garden by Bia sa...

Lyllo dej....det blir säkert jättefint....vill också ha !!!!
Önska kan man ju i alla fall, eller hur?
Ha det gott!
Kram

sjarmerende kusiner sa...

Det kommer til å bli et lekkert veksthus!!
Og gulvet blir veldig fint :-)
God tirsdag!

Photo by Maria sa...

Oj vad ni jobbar på =) Men bra blir det och snart är ni nog klara med just detta projekt =)

Kram Mia

Unknown sa...

Oj vilken pärla ni bygger!

precis i min smak

lycka till med resten...kikar in och kikar eftersom ;-)

välkommen till mig om du har tid och lust:
lottasskaparkraft.blogspot.com

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

O så fint det blir!