onsdag 28 mars 2012

Matta....



...Ja, det där med mattor har aldrig riktigt fastnat för mig, men när Js Mormor
frågade en dag om jag ville ha en egenvävd hade jag svårt för att säga nej...

Kan ju allt vara värt ett försök till tänkte jag!!
O att jag sedan fick vara med o välja färgerna själv gjorde ju absolut inte saken
svårare att fatta ett beslut...

*
Hm, som ni ser så fattas fortfarande taklister i köket, men målade o klara ligger de nu o väntar på
att fo komma upp, kanske ikväll?!


O när hon sedan kom med den bar hon på två, Men varför då?!

-Jo, Man måste ha en söndagsmatta också!!

Ja det klart, att jag inte tänkte på det..:)



*
Men om jag slagit om till att tycka om mattor, det vet jag inte än
men prövar man aldrig, hur ska man då veta?!

 
OnsdagsKramar Elin


Ps. Glöm inte Vårkvällen i butiken på plantskolan imon, 18,30-20,30 bjuder vi på vårinspiration, kaffe och lämnar 20% på valfri vara!! Hoppas att vi ses!! ds.

21 kommentarer:

Hulda sa...

Det var en flott matte, synes den passet godt på kjøkkenet ditt. Herlige, duse farger. :)Matter passer fint inn i den landlige stilen. Har flere her. :)

Titta in hos Thess sa...

Mattorna var väl l helt underbara =)
Och ditt kök är som en hel dröm!!
Hoppas du får en härlig dag.

Kram Thess

Chokladvillan 1910 sa...

Jättefina matta & kul när någon man känner har gjort den !
Ha en härlig dag !Superfin !
Kram Anki

STENLYCKA sa...

Vilken go och duktig mormor Js har, så vacker mattan är. Kul med en söndagsmatta.
Ditt kök är också mycket vackert!
Kram och ha en fin dag!
Raina

Millygarden sa...

Underbart vacker matta din mormor vävt..hälsa henne det!


kram Marina

kråke sa...

underbar matta och vilket vackert kök du har!:))

Kram i solen...

kråke

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig fina du !

Så fint och så kul att du kan dessutom välja själv ;)
Jätte fin matta med så fina färger...
Min mamma brukar också vävä till mig.

Vilka fina köksbilder. Ni har så fint där :)
Så det finns hopp om att vi också ska få ett
kök i framtiden ;)

Ha en fin onsdag du med ! Kram på dig

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig fina du !

Så fint och så kul att du kan dessutom välja själv ;)
Jätte fin matta med så fina färger...
Min mamma brukar också vävä till mig.

Vilka fina köksbilder. Ni har så fint där :)
Så det finns hopp om att vi också ska få ett
kök i framtiden ;)

Ha en fin onsdag du med ! Kram på dig

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hallå! Härligt vacker matta!!!! Ha precis som du skrev lite svårt med mattor men dina trasmattor var ju helt underbara. Själv ha det blivit några stycken av Pappelina! De går ju att tvätta i maskin! Det få bli en liten runda till din butik den verkar sååå mysig . mvh maja

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Jättefina mattor ni fick. Jag är uppvuxen med trasmattor, men äger ingen själv än. Jag tänkte att vi skulle ha en i vårt nya sovrum, det ger sån ombonad känsla. Önskar jag kände någon som kunda väva mig en :)

Ha en fortsatt skön onsdag!
Kram Caroline

Källeboda lantliv sa...

Underbara mattor .. Blev Jättefint ! Det måste du gilla .. Öppet i butiken i mon, då kikar jag nog in .. Gillade mattorna säljer hon också tro ? Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Photo by Maria sa...

Så fin matta!!
Jag har ju med en matta som fina D har gjort, en mindre som jag har uppe i hallen, så snygg till min gamla symaskin och kista..

Kram Mia

ljusadrommarpalandet sa...

Hej ! Verkligen fin matta..passar ypperligt till ert vackra kök. Jag är särskilt svag för trasmattor så ur min synvinkel är den här mormorn en guldgruva !

Må så gott
Mvh Anette

Tinas bo sa...

Ja det är väl självklart att du måste ha en söndagsmatta!!! hihi
Mattorna är suuuuuperfina!! Lyckos!!!
Vill ha!!!

Vad mycket vackert du har i köket!!!
Superläckert!!!

Kram Tina

Tinas bo sa...

Ja det är väl självklart att du måste ha en söndagsmatta!!! hihi
Mattorna är suuuuuperfina!! Lyckos!!!
Vill ha!!!

Vad mycket vackert du har i köket!!!
Superläckert!!!

Kram Tina

Vitspets sa...

Vilka fin matta ...
Precis i min smak och färg
Ha en trevlig kväll
Kram Karina

Mariette sa...

Vad fint det blev! Vackert och ombonat!

Och så gulligt och omtänksamt av henne...

Klart man ska ha en söndagsmatta också..hihi...

Lycka tilll med vårinspirationen!

Kram Mariette

Casa of Mia sa...

Jättefin matta, passar i köket, kram

Lovisa Bengtsson sa...

Hej ville bara säga att jag va nere på din butik Logen igår och den va jättefin:) Kommer definitivt åka ner dit mera, fanns massa fint jag ville köpa!!

♥ Helen sa...

Det ble veldig koselig :)

Anonym sa...

SÅÅÅÅ fina bilder:) Jag gillar din blogg, så mysig. Om du vill ha lite vårkänslor ala Paris:)kan du kolla in min blogg. Jag önskar dig en underbar helg.

LOVE Maria på inredningsvis