tisdag 20 december 2011

Jul i köket....



...Hm, Julveckan är påbörjad o Julbilder känns som ett måste..!!

Jul ja, Hm..
Inte blivit sådär jätte mycket av den varan i år, o vart är mina Julkänslor?!

Inte här på Spinkaregården i allafall!
Jag som älskar Julen!!!







Vet ni vad??

Ikväll Åker minsan Röda bolsterkuddar, Kökshanddukar o Juldukar fram här hos mig..
Jag har alltid hållit mig till Vita Jular, men iår verkar
ja få ta till Drastiska Åtgärder för att det ska bli jul här hos oss!!

Kanske åker de undan lika fort igen, vi får väl se..:)

TisdagsKramar Elin

19 kommentarer:

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vackert är det i alla fall! Hoppas du får en fin dag.

Kram Jenny

Maria i Lilla villa vita sa...

Åh vad jag gillar din matplats, verkligen stilren och charmig. Jag är inte heller mycket för färg. Men här har det också blivit rött, allt för att skaka fram den där julkänslan.
Ha det så gott kära du!
Kram Maria

Vintage House sa...

Hej
Det är helt förståligt att du har svårt att känna julkänslor ni har ju haft så fullt upp, ta det istället lungt och njut av ert hus och det behövs inte mycket för att göra jul tycker du har fint som det är..
Det kommer fler jular:)
NJUT vännen och ta hand om dig och känn igen press......
kram
sandra

Britt sa...

Vackert är det iaf... Vi har inte heller pyntat något att tala om i år, men det känns ganska skönt.
Njut av det som är och ha en riktigt fin jul!

Kram britt

Tusenfröjd sa...

Det enkla är oftast det vackraste... men visst, ibland får man kanske ta till drastiska åtgärder. Snyggt med grått golv och vita köksluckor... det får jag allt mumsa på under julen!
Ha en fin dag / Liv

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint och vackert bor du !!!!Super snyggt.Önskar dej en fin tisdag.Julkram Rita ♥

Millas hem sa...

Haha! Ja, fram med det röda nu!!!!

Vita huset 28 sa...

Hej har väl inte haft så mycket julkänsla jag heller men nu känner jag att den faktiskt har infunnit sig tillsammans med ett inre lugn.
Det är vitt ute, granen klädd o klapparna inhandlade. Har blivit firad o hundarna är klippta o badade. Ledig idag men jobbar sen tom fredag o har inte fått så tokiga tider ändå. Så ja jag känner julkänsla faktiskt :)

Kram Camilla

okcamp sa...

You have a lovely blog and a beautiful house. I am now a follower :-)

Torparlycka sa...

Du har så fint! Detta med julkänsla har varit svår att finna även hos oss...men se nu snöar det här hos oss! Det hjälper på traven =)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag håller med dig - jag har inte heller samma julkänsla i år. Undrar om det beror på vädret?
Har sagt det förut; du har ett jättefint kök!
Stor Kram Annelie ♥

Photo by Maria sa...

Med lite rött får du nog julstämning =) Rött vill jag ha lite av under julen..
Ert kök är fantastiskt..

Kram Mia

Helenas blogg sa...

oj, vilka fina lampor du har, var har du fått tag på dom?/Helena

Norr om Köpenhamn sa...

Rött blir så fint bland allt det vita. Jag har också mer rött i vardagsrummet i år, än vad jag brukar ha.
Hoppas julkänslorna kommer till dig med ;o)
God Jul o Gott Nytt År önskar jag dig
Ulrika

Borgmästaren sa...

Vit jul vackert men den röda färgen ger onekligen ett juligt intryck.

Weisser Traum sa...

guten morgen du liebe
ach deine küche ist ein weisser traum wuuuunderschön.
grüässli daniela

Unknown sa...

Vit jul är snyggt och jag ser både apelsiner och hyacinter, det är jul det :)
Kram Maria

Vitt och Blått sa...

Jättefint tycker jag! Brukar inte heller ha rött, hade det för något år sedan, klädde om stolar och allt - det går bra för ett kortare tag. :) Har faktisk två tomtar framme i köket nu och en röd-vit randig handduk på spisen. Ha en bra onsdag! Kram Ewa

Unknown sa...

Ni har verkligen fått det ur fint i ert nya hus!

Kram Anna